17 Oktober, 2013

Penyebab Gigi anda berwarna Kuning

Gigi kuning  membuat image  seseorang adalah orang yang kotor . Selain itu, gigi kuning juga akan membuat anda  kurang Percaya  diri. Paling berbahaya, gigi kuning adalah pertanda anda dalam keadaan yang  berisiko mendapat berbagai penyakit seperti penyakit gusi dan mulut.
karat dan putih gigi Punca Gigi Kuning
Untuk mecegah gigi anda  menjadi kuning  anda perlu tahu penyebab gigi kuning. dibawah ini saya uraikan penyebab  gigi kuning :

1-Tidak menggosok gigi. Gigi yang tidak bersih akan membuatkan gigi anda menjadi lemah. Gigi yang lemah akan memudahkan kotoran untuk melekat dan seterusnya menyebabkan gigi anda menjadi kuning.
2-Minum minuman beralkohol, anggur , kopi dan teh secara berlebihan.
3-Merokok berlebihan.
4-Tidak membersihkan sisa makanan yang melekat pada celah–celah gigi. Sisa makanan akan menjadi asam  apabila tidak di bersihkan dan ia akan merusakkan gigi anda dan seterusnya melemahkan gigi. Gigi yang lemah membuat  kototan gampang  melekat dan gigi anda akan menjadi kuning .
5-Gigi tidak mendapat zat yang mencukupi untuk  kuat. Untuk pengetahuan anda di bagian luar gigi adalah berwarna putih di mana ia memberi kekuatan kepada gigi. Sedang  di bagian kedua adalah berwarna kuning. Gigi kuning adalah isyarat kepada kekuatan gigi anda semakin lemah.
6-Minum minuman bergula terlalu banyak seperti air kordial dan air berkarbonat.
Masalah gigi kuning boleh di selesaikan dengan cepat melalui nasihat dokter danPerawatan professional . Selalunya masalah gigi kuning berawal  daripada sikap anda yang tidak mengamalkan pembersihan gigi dengan sepatutnya.
Apa perasaan anda apabila bercakap dengan seseorang yang  giginya berwarna kuning. Mesti geli kan? Cuba bayangkan bila anda yang mengalami hal seperti itu oleh karena itu  Pelihara Kesehatan Gigi Anda

FREE WORLDWIDE SHIPPING

BUY ONLINE - PICK UP AT STORE

ONLINE BOOKING SERVICE