24 Oktober, 2013

Tips Mendapatkan Gigi Putih

Gigi putih adalah idaman bagi setiap orang yang suka pada kebersihan dan kecantikan. Antara kelebihan utama gigi putih adalah membuat wajah seseorang kelihatan berseri apabila senyum dan tentu saja menambah kepercayaan diri dalam pergaulan sehari-hari.

Untuk dapatkan gigi putih, anda boleh mencoba tips–tips di bawah:

1-Ambil kulit jeruk . gosokkan  bagian putih  kulit jeruk pada gigi anda. Selepas beberapa hari, anda akan dapat lihat dampaknya  pada gigi anda.
2-Gosok gigi sebanyak tiga kali sehari dengan menggunakan pasta  gigi yang ada formula untuk memutihkan  gigi putih.
3-Kurangi atau hindari  merokok, minum  kopi dan teh. Ketiga hal ini  adalah Penyebab gigi anda menjadi kuning.
4-Campurkan garam dengan air jeruk limau di perah. Kemudian gosok gigi menggunakan bahan tersebut. Jika anda takut, anda boleh coba amalkan minum jus limau pada setiap hari. Gigi anda akan  menjadi putih secara perlahan–lahan, insyaAllah. Selain itu, gigi anda juga akan bertambah kuat.
5-Buang segala makanan yang me lekat pada gigi anda selepas anda makan. Gunakan flos untuk keluarkan segala makanan yang melekat pada gigi anda. Jika anda biarkan makanan tersebut terus melekat, ia akan menjadi tempat perkembangiakan bakteri. Bakteri juga menyebabkan gigi anda menjadi kuning 
6-Minum air putih lebih banyak daripada air yang mengandung gula atau bergas.
7-Banyak makan strawberry. Ketika makan strawberry, anda gosokkan  sedikit pada gigi anda terutama di bagian depan  gigi dengan lidah anda. Teknik ini boleh memberi anda gigi putih.
8-Tips mendapatkan gigi putih yang terakhir adalah anda pergi ke klinik gigi dan dapatkan perawatan gigi putih secara professional secara berkala dan teratur

FREE WORLDWIDE SHIPPING

BUY ONLINE - PICK UP AT STORE

ONLINE BOOKING SERVICE